برگزاری کنفرانس جهانی جلوگیری از غرق شدگی سال 2015- مالزی

برگزاری کنفرانس جهانی جلوگیری از غرق شدگی سال 2015- مالزی

 افتتاحیۀ همایش جهانى نجات غریق 

این همایش که با حمایت فدراسیون بین المللى نجات غریق و سازمان بهداشت جهانى ، امسال در شهر پنانگ مالزى برگزار مى شود در ساعت ٩ صبح روز چهارشنبه 4 نوامبر با حضور رئیس فدراسیون بین المللى نجات غریق و مقامات رسمى کشور میزبان و نمایندۀ سازمان بهداشت جهانى آغاز به کارکرد. در این اجلاس جناب آقاى سید مصطفى میرسلیم رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصى جمهورى اسلامى ایران و حامى جهانى نجات غریق و سرکار خانم مریم صاحب الزمانی نایب رئیس فدراسیون در امور بانوان و عضو کمیسیون نجات فدراسیون جهانی نیز حضور داشتند. 

همه ساله در جهان  در حدود ٣٧٢٠٠٠ نفر جان خود را در حادثۀ غرق شدگى از دست مى دهند یعنى در هر ساعت ٤٢ نفر غرق مى شوند. این تعداد تقریباً دو سوم تعداد افرادى است که در اثر سوء تغذیه مى میرند و بیش از نصف تعداد افرادى است که بر اثر ابتلا به مالاریا کشته مى شوند و نشان دهندۀ آن است که غرق شدگى یکى از ده عامل اصلى مرگ و میر افراد بین یک تا ٢٤ سال است. بیش از نیمى از غرق شدگان کمتر از ٢٥ سال دارند و تعداد مغروقان مرد تقریباً دو برابر مغروقان زن است. علتهاى عمده غرق شدگى : مراجعه به نقاط غیر استحفاظى و عدم مراقبت از کودکان خردسال و بى توجهى به هشدارهاى ایمنى است. 

در این همایش آخرین دستاوردهاى تحقیقاتى در زمینه هاى : مدیریت سواحل، برنامه ریزى هاى ملى کشورها براى ایمنى اماکن آبى، خدمات نجات غریق و مراقبت بر اماکن آبى، آموزش و آگاهى رسانى عمومى دربارۀ خطرات اماکن آبى، وسائل و روشهاى جدید نجات غریق، حیات بخشى و کمکهاى اولیه ، با استفاده از تجربیات کشورهاى مختلف ارائه مى شود. 

در این همایش ٤٥٠ نفر از ٥٥ کشور جهان شرکت کرده اند. ارائه دستاوردها و مقالات تا روز جمعه 6 نوامبر ادامه خواهد داشت.

 


مراسم افتتاحیه کنفرانس جلوگیری از غرق شدگی

 

۱۶ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲
تعداد بازدید : ۲,۳۹۶

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.